بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در جام حذفی بازی با تیم‌های پایین‌تر همیشه سخت است.
تدبیر24»شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی با نساجی مازندران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی گفت: خیلی کارها باید انجام دهیم. کار در استقلال راحت نیست. همیشه وقتی در جام حذفی با تیم پایین‌تر بازی می‌کنیم، کار سختی است. بازی‌های زیادی با تیم‌های دسته پایینی داشتم و همیشه به بازیکنانم گفته‌ام از اول محکم بازی کنند.

او افزود: بعد از بازی با فولاد روی مسائل تاکتیکی، تکنیکی و جسمانی کار کرده‌ایم. هر چیزی که در گذشته اتفاق افتاده و خوب نبوده را باید فراموش کنیم. کار دفاعی ما مقابل فولاد خوب بود اما مشکل زمانی است که توپ داریم و می‌خواهیم حمله کنیم. باید ببینیم فردا چه اتفاقی می‌افتد.

شفر در مورد هواداران گفت: حتی بهترین باشگاه‌های دنیا هم فراز و نشیب دارند و من این‌جا هستم تا تیم را به جایگاهش برسانم. هواداران‌مان بسیار وفادار به باشگاه هستند و هنگام مشکل هم کنارمان می‌مانند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان می‌خواهد تا موفق شود، اظهار کرد: ۸۰ درصد فوتبال در ذهن است. وقتی بازی‌های قبلی تیم را می‌بینم، بازیکنان خیلی با توپ راه می‌افتند و دریبل می‌کنند و توپ‌های زیادی را از دست می‌دهند. روی فوتبال یک‌ضرب کار می‌کنیم. وقتی بازیکنی توپ دارد باید بازیکن دیگر روی دستش برود و پاس دهد. تغییر دادن ذهنیت بازیکنان کار یکی دو روز نیست. نوع تمرینات را عوض کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم آن‌ها در ذهنشان فوتبال را یاد بگیرند. امیدوارم مصدوم‌هایی مثل جابر انصاری برگردند. با بازیکنان صحبت کرده‌ام تا درون زمین با هم حرف بزنند. مثلا زمانی که مهاجم وارد ۱۸ قدم می‌شود باید بازیکن پشتی صحبت کند. مرحله به مرحله شرایط بهتر می‌شود.

او در ادامه درباره مشکلات استقلال گفت: در گذشته بیشتر بازی در سمت راست یا چپ بود اما الان سعی می‌کنیم‌ گردش داشته باشیم. مهاجم خیلی منتظر توپ می‌شود. در گذشته مهاجم می‌ایستاد تا توپ برسد اما مدافع از پشت توپ را می‌گرفت. الان به بازیکنان گفته‌ام به سمت توپ بروند تا از دست نرود. یاد گرفتن فوتبال مثل مدرسه است. همیشه گفته‌ام که فوتبال‌های اروپایی را ببینند. مثلا این را که لواندوفسکی چطور از محوطه بیرون می‌آید و توپ را از حریف می‌گیرد. بازیکنان باید یاد بگیرند. البته نظم تیم بسیار خوب است و آن‌ها سعی می‌کنند زود یاد بگیرند. از شعل خودم خوشحالم. فوتبال فوق‌العاده است.

سرمربی استقلال همچنین در مورد احتمال جدایی بیت سعید و پیوستن به فولاد خوزستان گفت: این خبر از کجا درآمده است؟ شاید این را مربی فولاد می‌داند اما در باشگاه ما کسی نمی‌رود و نمی‌آید تا زمانی که من بله یا خیر بگویم. خیلی خوشحالم از این که با مدیریت باشگاه تعامل داریم. هیچ بازیکنی بدون نظرم نمی‌رود و نمی‌آید. بیت سعید بازیکن خوبی است مخصوصا برای ضد حمله اما نیاز به اعتماد به نفس دارد و بیش‌تر باید یاد بگیرد تا فوتبال یک‌ضرب را پیاده کند. حسن به من گفت که برخی مربیان از او خواسته‌اند داخل بازی کند اما خودش تمایل دارد کنار خط بازی کند. من هم به او اطمینان دادم که کمکش می‌کنم. او اولین بازیکنی نیست که در دوران کاری‌ام از سطح اولش فاصله گرفته است.

شفر در ادامه خطاب به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: فوتبال نیاز به تمرین و فکر کردن دارد و مثل کار روزنامه‌نگارها است. شما مرحله به مرحله کارتان را یاد گرفته‌اید.

او در پاسخ به این پرسش که چه فکری برای مشکل جسمانی و سنگینی بازیکنانش کرده است، گفت: اگر الان بگویم که تیم آماده نیست، اشتباه است چون درباره کادر فنی قبلی صحبت نمی‌کنم‌. شما احساس می‌کنید، تیم اعتماد به نفس بدنی ندارد. ما هفته‌ای یک روز کار بدن‌سازی می‌کنیم. باور کنید خود بازیکنان هم باید در ذهنشان باشد که آماده‌اند. هفته قبل هم گفتم آلمان چرا قهرمان جهان شد. بازیکنان بیرون زمین می‌گفتند هیچ بازیکن دیگری از ما آماده‌تر نیست و به همین خاطر آمادگی ذهنی داشتند. برای همین هم به برزیل هفت گل زدند.

این سبک و روش فوتبال آامان است. می‌گویند ما از همه آماده‌تریم، چه کسی می‌خواهد جلوی ما حرف بزند. این را می‌خواهیم در این‌جا پیاده کنیم اما جادوگر نیستم. این که گلی به فولاد نزدیم شاید دو شانس داشتیم. بازی را آنالیز کردیم و دیدیدم خیلی وقت‌ها مهاجم در محوطه حریف نداشتیم. با مهاجمان و هافبک‌های‌مان کار می‌کنیم. ببینیم فردا چه می‌شود. سه ضربه ایستگاهی هم جلوی فولاد داشتیم اما فایده‌ای نداشت. فولاد با ۱۰ نفر دفاع می‌کرد.

سرمربی استقلال در مورد قائدی توضیح داد: او بازیکن بسیار با استعدادی است ولی باید یاد بگیرد که دریبل کند و پاس یک‌ضرب و دو ضرب بدهد. بازیکنی داشتم که مثل قائدی با استعداد بود و در اولین بازی‌اش گل زد. بازی بعدی هم دوباره گل زد. از او پرسیدم خوشحالی؟ گفت خیلی خوشحالم بعد از بازی رفتم و تفریح کردم. از بدنساز خواستم او را اخراج کند. بازی بعدی در حالی که هوای هامبورگ سرد بود، تلاش نمی‌کرد و بیرونش آوردم. این برای بازیکن خیلی بد است که سریع بیرون بیاید. بازیکن باید حرفه‌ای باشد. او بعدها بازیکن تیم ملی آلمان شد و هر وقت مرا می‌بیند صورتم را می‌بوسد. می‌تواند از من سوال کند که چرا بازی نکرده‌ام اما باید نظم داشته باشد. شاید پنج سال دیگر بگویید قائدی بهترین بازیکن تیم ملی است.

شفر در پایان درباره پیروزی تیم ملی نوجوانان ایران مقابل آلمان گفت: این واقعیت دارد؟ فقط ۱۵ دقیقه بازی را دیدم. خیلی از آلمان با من تماس گرفتند و تبریک گفتند. امیدوارم در آینده هم این بازیکنان کنار هم باشند. در العین بودم و تیم زیر ۱۷ سال بعد از موفقیت در مصر گفتم همه تیم را در کنار هم نگه دارید. همان تیم در المپیک لندن حاضر بود. این آینده فوتبال ایران است. مربی خوبی دارد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

برچسب ها: تدبیر24 ، بیت‌سعید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها