بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
محبوبیت حضرت امام(ره) و بیت معظم ایشان ظرفیت بسیار ارزشمندی است که مردم را با انقلاب و نظام پیوند داده و توانسته ارتباط عمیقی بین مردم و مسئولان ایجاد کند، به‌ویژه آنکه نوادگان حضرت امام(ره) از جمله ‌آیت‌ا... سیدحسن خمینی، حجج‌الاسلام سیدعلی خمینی و سیدیاسر خمینی در میان مردم دارای محبوبیت بالایی هستند.
تدبیر24»همچنین عروس بزرگ حضرت امام(ره) خانم فاطمه طباطبایی که مادر اخوان خمینی هستند در میان فرهیختگان و اساتید دانشگاه از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردارند. این شخصیت‌ها هر یک به نوبه خود ظرفیت بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه نظام و تحقق آرمان‌های انقلاب هستند و جامعه به دلیل عشق و علاقه‌ای که به بیت امام‌(ره) دارد، راه‌ ایشان را حفظ کرده و از نظام دفاع می‌کند. از سوی دیگر مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به بیت حضرت امام(ره) دارند و در ابتدای انتخاب ایشان به رهبری، مرحوم سیداحمد خمینی از طرف بیت امام(ره) با ایشان بیعت و اعلام حمایت کردند و انتخاب خبرگان را بهترین انتخاب دانستند. در قم نیز دفاتر حضرت امام(ره) به مقام معظم رهبری واگذار شد که اکنون بیت قدیمی حضرت امام(ره) یکی از دفاتر مقام معظم رهبری در قم است. این موارد فرصت‌های مناسبی است که ملت قدر بدانند و مسئولان کشور نیز از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند. نکته دیگر این است که اساس وحدت در کشور، محبوبیت است، چرا که افراد مختلف باید یکدیگر را دوست داشته باشند تا با هم به وحدت برسند. اکنون محبوبیت امام(ره)، بیت و نوادگان ایشان می‌تواند محور وحدت باشد بنابراین مسئولان باید از این فرصت کمال استفاده را داشته باشند و جایگاه مناسبی برای نوادگان حضرت امام (ره) لحاظ کنند. بیت امام(ره) می‌تواند در انسجام و وحدت ملی که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش بسزایی ایفا کند و موجبات انسجام و وحدت را فراهم آورد. در این راستا حضور امثال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی برای سخنرانی و حتی امامت جمعه در تهران و قم می‌تواند وحدت ملی جامعه را هموار کرده و میان گروه‌های مختلف آشتی و وفاق برقرار سازد. در حال حاضر که ‌ایران در مقابل استکبار جهانی است و همگان مشاهده کردند رئیس جمهور آمریکا چه سخنان بی‌اساس و سستی را نسبت به ملت و حکومت ایران داشت، احتیاج به تقویت درونی بیش از هر زمان احساس می‌شود. نباید فراموش شود احترام به بیت امام(ره)، احترام به ملت و حضرت امام است و باید از این فرصت کمال بهره‌برداری در جهت تقویت بنیه درونی نظام صورت گیرد. امید می‌رود این نوع حضور بیت امام(ره) در نماز جمعه‌ها، سخنرانی‌ها و در راهپیمایی‌ها و در مراکز تصمیم‌گیری کشور مانند شورای نگهبان و مجلس خبرگان بیشتر شود تا بتوان بهره بیشتری از اندیشه‌های حضرت امام(ره) از طریق نوادگان ایشان به‌دست آورد. نماز جمعه باید محلی در راستای رای اکثریت مردم باشد که اکثریت مردم نیز در انتخابات ریاست جمهوری رای و نظر خود را اعلام کردند. اگر نماز جمعه‌ خواستار پرشور و با شکوه شدن است باید در جهت رای و نظر اکثریت مردم باشد نه‌اینکه در راستای تفکرات اقلیتی محدود پیش برود. البته اقلیت نیز محترم هستند اما احترام و تکریم بیشتر اکثریت امری اجتناب ناپذیر است. از این رو حضور بیشتر نوادگان حضرت امام(ره) در نماز جمعه موجب جذب حداکثری و پرشکوه برگزار شدن این فریضه عبادی- سیاسی می‌شود.



محسن غرویان؛ استاد حوزه و دانشگاه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها