بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۹۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
رئیس جمهور در سخنان روز دوشنبه نکات مهمی را در مورد لزوم همراهی ارکان نظام و عدم ضربه‌زدن به هیچ‌یک از آنان خاطرنشان کرد.
تدبیر24» به راستی آسیب خوردن هریک از قوا و نهادها موجب آسیب دیدن کلیت نظام خواهد شد. همه مسئولان باید این حقیقت را درک کنند که کرسی‌ای که بر آن تکیه زده‌اند متعلق به مردم و کیان ایران است. مسئولیت و قدرت ملک شخصی کسی نیست و همه باید بدانند که فرد مسئول به منزله یک کارگزار از طرف مردم به جایگاهش تکیه زده است. عقل، شرف و آزادگی حکم می‌کند چون این جایگاه متعلق به کشور است، همه کسانی که در آن قرار می‌گیرند هر حرفی که می‌زنند در چارچوب خواست مردم و مصالح نظام باشد. هر سخنی غیر از این بر مردم هزینه‌ای تحمیل می‌کند که حق‌الناسی به گردن آن مسئول باقی می‌ماند و در اعتقادات ما نیز ذکر شده خداوند از دو گناه شرک و حق‌الناس نمی‌گذرد. این یکی از ابتدایی‌ترین مسائل دینی ماست و اگر مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد، بازدارنده مهمی در این مسیر خواهد بود. مسئولان قبل از هرگونه اظهار نظر باید با اندیشه در آن، تاثیراتش را بسنجند نه‌ این که کسی به دیگری کنایه بزند و او هم جوابی همان‌گونه بدهد. در کشور ما بر اساس قانون اساسی و تاکیدات امام و رهبری، فصل‌الخطاب قانون است و همه کارگزاران نظام سوگند خورده‌اند که در چارچوب قانون و بدون در نظر گرفتن سلیقه، مصلحت مردم و دفاع از حقوق آنان را در نظر بگیرند. قوا و ارکان نظام به منزله ستون‌های کشور هستند که با آسیب دیدن هرکدام دیگری هم تحت فشار بیشتر قرار می‌گیرد. این ستون‌ها زمانی می‌توانند کشور را به خوبی نگه دارند که هر کسی در جایگاهش وظیفه خود را به خوبی و در عین حال هماهنگی انجام دهد. در این میان نکته مهمی که باید مورد توجه باشد این که انتقاد و بیان مشکلات با هدف اصلاح و بهبود شرایط به معنی ضربه زدن به هیچ‌یک از ارکان نظام نیست و طبعا می‌توان با نقد منصفانه به ترقی شرایط کشور و بالا رفتن رضایت مردم کمک کرد. این نظام با تلاش و جانفشانی مردم به‌این مرحله رسیده و همه باید به‌این مهم آگاهی داشته باشند که اگر از مردم توقع داریم در موقعیت‌ها و بزنگاه‌های حساس خود را فدای کشور و نظام کنند، باید بدانیم که مسئولان بر آنان در این مورد اولویت دارند. امثال مرحوم آیت‌ا... هاشمی و شهید بهشتی نیز در شرایط اول انقلاب و موقعیت‌های حساس آن دوره آماده بودند خود را فدا کنند تا مردم و نظام سلامت بمانند. آن زمان و سال‌های 59 و 60 که برخی اختلافات شدت گرفته بود، بنده در مورد حل مشکلات جمله‌ای داشتم که اکنون نیز آن را تکرار می‌کنم، مبنی بر این که اگر ما مسئولان منیت را کنار بگذاریم و به جای آن ما و خدا بیاید همه مشکلات حل خواهد شد. همه ما باید از نظر فکری به هم کمک کنیم و اگر چنین کاری کنیم هزینه اداره مملکت به حداقل خواهد رسید و دشمنان و بدخواهان کشور به هدف خود دست نخواهند یافت.



سید فاضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها