بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
آلمان نه تنها به رژیم صهیونیستی زیردریایی می‌فروشد بلکه بخشی از هزینه فروش سه زیردریایی دولفین به اسرائیل را بر عهده می‌گیرد.
تدبیر24»شبکه خبری دویچه‌وله گزارش داد، شرکت تیسن‌کروپ آلمان قرار است سه زیردریایی به ارزش ۵/ ۱ میلیارد یورو به رژیم صهیونیستی بفروشد. دولت آلمان می‌خواهد بخشی از این هزینه را بر عهده بگیرد.

آلمان اعلام کرده که در تأمین امنیت رژیم صهیونیستی خود را مسئول می‌داند و هزینه‌ای را که بر عهده می‌گیرد، سهم آلمان در تامین امنیت این رژیم است.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان گفت که روز دوشنبه قراردادی در این رابطه میان برلین و تل‌آویو امضا شد.

سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز درباره میزان کمک آلمان در این قرارداد، گفت که این کمک حداکثر ۵۴۰ میلیون یورو خواهد بود. این مقدار حدود ۳۰ درصد از هزینه خرید سه زیردریایی توسط رژیم صهیونیستی است. این کمک دولت برلین به رژیم صهیونیستی در بودجه سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ آلمان منظور شده است.

سه زیردریایی که رژیم صهیونیستی از آلمان خریداری می‌کند ،از سال ۲۰۲۷ جایگزین سه زیردریایی خواهد شد که هم‌اکنون در نیروی دریایی اسرائیل فعالیت می‌کنند و محصول آلمان هستند.

روز پنجشنبه گذشته هفته‌نامه آلمانی اشپیگل خبر داده بود که دفتر صدراعظم، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آلمان توافق کردند که پیمان‌نامه‌ای را برای فروش سه زیردریایی دلفین، محصول شرکت تیسن‌کروپ، با رژیم صهیونیستی امضا کنند.

با این‌حال قرارداد فروش سه زیردریایی آلمانی به رژیم صهیونیستی به روشن شدن پرونده‌ای منوط شده که بنیامین نتانیاهو و برخی دیگر از  نزدیکان او را به فساد مالی متهم می‌کند.

در بند ۱۰ قرارداد آمده است که پیش از تحویل زیردریایی‌ها به اسرائیل، باید تکلیف همه اتهامات مالی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقام‌های این رژیم روشن شده باشد. گفته می‌شود که بنیامین نتانیاهو به‌رغم مخالفت‌ مسئولان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، نسبت به خرید این زیردریایی‌ها اقدام کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها