بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۹۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
حسن روحانی رئیس‌جمهور، به تازگی با جامعه روحانیت دیداری داشته است که از این امر به عنوان چرخش سیاسی روحانی با برند اصلاح‌طلبی به سمت این جریان در برخی از محافل سیاسی یاد شد.
تدبیر24» بنابراین باید اذعان داشت گروه‌ها و گرایش‌های مختلفی در کشور وجود دارند که همه آنها به‌رغم اختلاف نظر و سلیقه‌های سیاسی در امور دینی و انقلابی با یکدیگر برابرند. زیرا تمامی این جریان‌ها بر اسلام، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و استقلال کشور تاکید دارند. همه جریان‌های سیاسی اصول به مفهوم حقیقی را قبول دارند، اما به صورت فردی در برخی موارد سیاسی، روبناها و روش‌ها، میان جناح‌ها اختلاف نظر وجود دارد. بنابراین در پاسخ به شبهات موجود نسبت به دیدار روحانی با جامعه روحانیت می‌توان اذعان داشت هریک از تشکل‌ها و گروه‌ها خواهان تعامل با رئیس جمهورهستند، آنها نیز می‌خواهند نظرها و اعتقاداتشان را درباره اداره و مدیریت امور و حل مشکلات به اطلاع مسئولان نظام برسانند و درصدند که نقشی در مدیریت نظام و اصلاح امور ایفا کنند. بنابراین دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا درانقلاب اسلامی با یکدیگر در مفهوم شرعی تعارض ندارند، اما دو جریان همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد در مفهوم سیاسی با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند. از سویی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در جامعه اسلامی ایران و در یک حکومت دینی لازم و ملزوم یکدیگرند. اصلاح‌طلبی، خود از اصول است. زیرا اصول بدین مفهوم است که هر جریان و هر گروهی در یک جامعه اسلامی به مسائل اعتقادی و ارزشی معتقد باشند. از سویی گروه‌ها و جریان‌ها در عین حال که به اصول معتقدند باید به دنبال رشد و توسعه کشور باشند. به عبارتی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید عیوب خویش را پیدا کرده و جنبه‌های مثبت خود را تقویت کنند. جریان‌ها و گروه‌های سیاسی همواره باید در حال عیب‌زدایی، تقویت ارزش‌های خود و در نهایت تکامل خویش باشند و این همان اصلاح‌طلبی است. بنابراین جریان‌ها و گروه‌ها در یک جامعه اسلامی علاوه بر اینکه به اصول معتقدند باید همواره درصدد اصلاح خویش باشند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در هر کجا که احساس کردند به کشور ضرری وارد شد، باید بلافاصله آن راه و روش را رها کرده و دیگر اجازه پیشروی آسیب و زیان‌ها را به کشور ندهند. از این رو، جامعه و کشور به هر دو جریان اصلاحات و اصولگرا برای تحقق آرمان‌های نظام نیاز دارد و باید به اصول برای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی و به اصلاحات جهت اصلاح امور و توسعه کشور معتقد بود. بر این اساس دیدار و ملاقات رئیس جمهور با جامعه روحانیت نمی‌تواند به مفهوم چرخش موضع سیاسی تلقی شود. زیرا این جریان نیز مانند سایر جریان‌های سیاسی خواهان تعامل با رئیس جمهور و کمک به پیشبرد امور کشور هستند. آنها هم مانند سایر جریان می‌خواهند راه حل‌های مفید و صحیح را با رئیس جمهور در میان بگذارند تا این راه‌حل‌ها به اطلاع سایر مسئولان نظام نیز برسد. بنابراین رئیس جمهور باید با سعه صدر به سخنان همه گروه‌ها و جریان‌ها گوش فرادهد و این راهکارها و رهنمودها را در اداره امور و حل مشکلات به‌کار گیرد.



هاشم هاشم‌زاده هریسی،نماینده مجلس دهم
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها