بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
مرد جوان برای گرفتن انتقام مرگ برادرش نقشه‌ی شومی کشید. او که تصور می‌کرد دو مرد در مرگ برادرش نقش داشته‌اند، به تعقیب آن‌ها پرداخت و با کامیون هر دو نفرشان را زیر گرفت و باعث مرگ یکی از آن‌ها شد
تدبیر24»صبح 31 مردادماه تصادفی هولناک در یک جاده‌ی فرعی در شهرستان بهار استان همدان رخ داد. کامیون ولوو هنگام عبور از جاده دو مرد موتورسوار را زیر گرفته و باعث مجروح شدن آن‌ها شده بود. وقتی امدادگران اورژانس به محل حادثه رسیدند، معلوم شد که یکی از موتورسواران بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است اما دیگری هنوز زنده بود و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

همه چیز از این حکایت داشت که ماجرا یک تصادف عادی است، اما زمانی که مأموران پلیس راهور برای بررسی صحنه تصادف به محل حادثه رفتند، ماجرا رنگ و بویی جنایی گرفت.

به دنبال حقیقت

سرهنگ عزیزی رئیس پلیس راهور استان همدان می‌گوید: صبح روز 31 مردادماه بود که از طریق مرکز پیام در جریان این تصادف قرار گرفتیم. به همراه تیمی از مأموران به محل حادثه رفتیم.

محل حادثه جاده‌ای خاکی بود و بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که کامیون ولوو هنگام عبور از جاده، موتورسیکلتی را که دو سرنشین داشت زیر گرفته و بعد از آن به جای توقف، به سمت چپ و به داخل زمین‌های کشاورزی منحرف شده و تا چندین متر موتورسیکلت و سرنشینان آن را که زیر کامیون گرفتار بودند، روی زمین کشیده و در نهایت در داخل زمین‌های کشاورزی متوقف شده است.

او ادامه می‌دهد: صحنه‌ی تصادف کاملا عجیب بود. ابتدا به تحقیق از راننده‌ی کامیون پرداختیم. او گفت: در مسیرم در جاده‌ی خاکی با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در حرکت بودم که ناگهان سرنشینان موتور را جلوی کامیون دیدم و قبل از آن‌که فرصتی برای توقف و پا گذاشتن روی ترمز داشته باشم، با آن‌ها به شدت برخورد کردم. در آن لحظه خیلی هول شده بودم و نمی‌دانستم چه کاری انجام می‌دهم.

وقتی به خودم آمدم که سرنشینان موتور را زیر گرفته بودم و به زمین‌های کشاورزی مسیر مخالف جاده منحرف شده بودم. پس از آن سراسیمه و وحشت‌زده از اتفاقی که افتاده بود، از ماشین خود پیاده شدم تا به کمک دو مرد موتورسوار بروم اما آن‌ها زیر کامیون گیر کرده بودند.

به همین خاطر با اورژانس تماس گرفتم و با کمک آن‌ها، مصدومان حادثه را از زیر کامیون بیرون کشیدیم که متاسفانه یکی از آن‌ها فوت شده بود و دیگری که ضریب هوشی پایینی داشت به کمک متخصصان اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

با این حال حرف‌های این مرد عجیب به نظر می‌رسید. چرا که به گفته‌ی او هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری غیر از کامیون او و موتورسیکلت در جاده نبود. از طرفی جاده کفی و بدون پیچ و خم بود و یک راننده ده‌ها متر جلوتر از خودش را به راحتی می‌توانست ببیند.

از سوی دیگر عرض جاده به حدی بود که اگر راننده کامیون به صورت ناگهانی متوجه موتورسوار می‌شد به راحتی می‌توانست تغییر مسیر دهد و بدون تصادف از کنار آن‌ها عبور کند.

از همه مهم‌تر این‌که با توجه به خاکی بودن جاده، راننده به راحتی می‌توانست پس از برخورد با موتور ترمز کرده و کامیون را متوقف کند اما وی پس از زیر گرفتن قربانیان حادثه به سمت چپ جاده منحرف شده بود و سرنشینان موتور را در حدود 500 متر در زمین‌های کشاورزی کشانده بود.

سرهنگ عزیزی می‌گوید:«راننده در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که در حالت خواب‌آلودگی نیز نبوده پس هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود نداشت که او با سرنشینان موتور تصادف کند و آن‌ها را زیر بگیرد. به ‌خاطر تناقضاتی که در ادعاهای راننده وجود داشت، به او مشکوک شدیم.»

فرضیه‌ی جنایی

از آن‌جا که احتمال می‌رفت راننده‌ی کامیون حقیقت را نگفته و احتمالا تصادف ساختگی بوده است، ماجرا به مأموران پلیس آگاهی نیز گزارش شد. با حضور مأموران در محل حادثه و در بررسی‌های تخصصی سرنخ‌هایی به دست آمد که احتمال عمدی بودن تصادف را بیشتر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور همدان می‌گوید: مأموران در بررسی‌ها متوجه شدند که راننده‌ی کامیون از قبل یکی از سرنشینان موتور را می‌شناخته و او را در مرگ برادرش مقصر می‌شناخت و بر سر این موضوع از او کینه به دل گرفته بود.

طبق بررسی‌های انجام شده، سال گذشته، یکی از مردان موتورسوار در جریان حادثه‌ای باعث مرگ برادر راننده‌ی کامیون شده بود. ماجرا از این قرار بود که آن روز یکی از سرنشینان موتور که سوار خودروی سمند بوده در یکی از جاده‌های منطقه‌ی بهار با سرنشین یک موتور که برادر راننده‌ی کامیون بود تصادف کرد.

حادثه‌ای که در جریان آن برادر راننده‌ی کامیون به خاطر شدت جراحات وارد شده در بیمارستان جان خود را از دست داد و تلاش پزشکان برای احیای وی نتیجه‌ای در برنداشت.

پس از آن، راننده‌ی مقصر به خاطر غیرعمد بودن تصادف، با قرار وثیقه آزاد شد و به خانه‌اش بازگشت اما این حادثه زخم بزرگی را بر دل برادر قربانی که راننده‌ی کامیون است گذاشت و به نظر می‌رسد که وی از همان زمان تاکنون کینه به دل گرفته و نقشه کشیده تا از او انتقام بگیرد.

با مشخص شدن این موضوع، فرضیه‌ی این‌که راننده‌ی کامیون عمدا و برای انتقامجویی مردان موتورسوار را زیر گرفته، مد نظر قرار گرفت. سرهنگ عزیزی می‌گوید:«همه‌ی شواهد از این حکایت دارد که تصادف عمدی بوده است.

خلوت بودن جاده، سرعت کامیون، نحوه‌ی تصادف و از همه مهم‌تر این‌که راننده‌ی کامیون به راحتی می‌توانسته بدون ایجاد تصادف از کنار موتورسیکلت عبور کند یا با زدن بوق، آن‌ها را از مسیر حرکتش دور کند. شکی وجود نداشت که او عمدا و با نقشه‌ای از پیش طراحی شده باعث این تصادف شده است.

به همین دلیل برای وی قرار بازداشت صادر شد و هر چند او همچنان مدعی است که عمدی در کار نبوده و همه‌ی ماجرا یک تصادف عادی بوده است، اما شواهد علیه اوست و به همین دلیل تحقیقات تخصصی از وی ادامه دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، جاده مرگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها