بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی آغاز شد.
* غیبت 40 نماینده در آغاز مراسم تحلیف روحانی
بنا بر اعلام محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای یکصد و نوزدهمین جلسه رسمی علنی مجلس که به منظور آئین تحلیف حسن روحانی رییس جمهور درحال برگزاری است، از میان 289 نماینده مجلس، 249 نفر در مراسم حضور داشتند.
* غیبت احمدی‌نژاد در آغاز مراسم
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق تا این لحظه برای شرکت در مراسم تحلیف حضور نیافته است.
* لاریجانی: مشروطیت نشانه زنده و دموکراتیک بودن ایران از گذشته است
لحظاتی قبل سخنرانی علی لاریجانی در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که در ماه مبارک رمضان توفیق عبادت و بندگی خالص و بهره جستن از برکات الهیه برای همگان حاصل شده باشد.
وی از رؤسای جمهور کشورهای افغانستان، قزاقستان، پاکستان، لبنان، ارمنستان، توگو، سودان، کره جنوبی، تاجیکستان و ترکمنستان به پاس حضور در این مراسم قدردانی کرد.
لاریجانی همچنین از رؤسای پارلمان‌های کشورهای روسیه، ونزوئلا، الجزایر، آذربایجان، امارات، ازبکستان، مالزی و نخست‌وزیر یامعاونان کشورهای هند، عراق، سوریه، نیکاراگوئه، سوازیلند، تانزانیا، کوبا، غنا، نیجریه و کومور به دلیل حضور در این مراسم تقدیر کرد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگان حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و مجلس اعلای عراق، اقلیم کردستان این کشور و وزرای کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، برزیل، سریلانکا، موریتانی، گینه بیسائو، چین، عمان، قطر، بلاروس، عربستان، بروندی، فلسطین، سیرالئون، بنین، تونس، گرجستان، مغولستان، مولداوی، گینه و سورینام و سایر هیئت‌های کشورهای دیگر و سفرای آنها را پاس داشت.
لاریجانی در ادامه سخنان خود مقدم حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و حضور سایر مسئولان و مهمانان را به خانه ملت گرامی داشت.
وی با بیان اینکه از دو جهت امروز برای ما ایرانیان اهمیت دارد، در بیان این 2 جهت گفت: اول به مناسبت انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و مراسم تحلیف رئیس‌جمهور محترم که عملا آغاز دور جدیدی در قوه مجریه کشور محسوب می‌شود.
رئیس مجلس اضافه کرد: ثانیا امروز سالروز فرمان مشروطیت است که روحیه زنده و دموکراتیک ملت ایران را در تاریخ گذشته نشان می‌دهد.
لاریجانی یادآور شد: بیش از یکصد سال پیش که در منطقه، شرایط ایستا و قلدرمآبانه و البته همراه با عقب افتادگی و وابستگی حاکم بود، ملت ایران با راهنمایی علما و مراجع نجف و ایران فشار برای رفع استبداد و تشکیل مجلس را آنقدر زیاد کردند که حکومت قاجار مجبور به اعلام فرمان مشروطیت شد.
رئیس‌مجلس در همین زمینه گفت: گرچه فراز و فرودهای زیادی در حرکت دموکراتیک ملت ایران و تشکیل مجلس به وجود آوردند و عملا با کودتای1299 رضا شاه که با کمک انگلیس شکل گرفت، ایران دچار دیکتاتوری دیگری شد، بعد از 20 سال دیکتاتوری در هنگامه جنگ جهانی و اشغال ایران و عزل رضا شاه شرایط ایران تغییر کرد.
ادامه دارد...
* سخنرانی آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم آغاز شد
سخنرانی آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه پس از پایان سخنان رئیس مجلس در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها