بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد: بالا بودن کلسترول خوب دلیلی برای حفظ سلامت قلب نیست.
تدبیر24»در این بررسی آمده است: افزایش کلسترول خوب از طریق جلوگیری از فعالیت پروتئین کلیدی و موثر در سوخت و ساز آن، فرد را در برابر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی حفظ نمی‌کند.

به گفته کارشناسان دو نوع کلسترول در خون وجود دارد که به کلسترول خول و بد شناخته شده‌اند. کاهش کلسترول بد در پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی موثر است اما نقش کلسترول خوب در بروز بیماری‌های قلبی کمتر شناخته شده‌ است.

متوقف کردن فعالیت پروتئین CETP می‌تواند موجب افزایش سطح کلسترول خوب شود و بنابراین، روشی حائز اهمیت در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی به حساب می‌آمده‌است.

هر چند در این بررسی محققان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه پکینگ چین با بررسی روی ۱۵۰ هزار فرد بزرگسال چینی در مدت ۱۰ سال مشاهده کردند: بیش از ۵۰۰۰ نفر از آنان دچار بیماری قلبی عروقی و ۱۹ هزار نفر دچار سکته مغزی شده‌اند.

به گفته محققان، متغیرهای ژنتیکی CETP سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد، اما میزان کلسترول بد را کاهش نداده و در نتیجه خطر بیماری‌های قلبی - عروقی از قبیل بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش نمی‌دهد.  همچنین تاثیری در گرفتگی عروق و بیماری‌های دیگری از قبیل دیابت و بیماری‌های کلیوی ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا، محققان اظهار داشتند: بررسی انجام شده به مشخص شدن نقش انواع مختلف کلسترول کمک کرد و نشان داد افزایش سطح کلسترول خوب از طریق متوقف کردن فعالیت پروتئین CETP بدون کاهش سطح کلسترول بد در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نقش ندارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها