بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
جف بزوس مالک آمازون که در دنیای ثروت اندوزی بیل گیتس را هم پشت سر گذاشت. جف بزوس با رسیدن به ثروت ۱۰۰ میلیارد دلاری رکورد جدیدی در میان ثروتمندان جهان جا به جا کرد.
تدبیر24»برای اولین بار از سال ۱۹۹۹ میلادی به بعد یعنی با گذشت ۱۸ سال، دارایی یک فرد ثروتمند در جهان به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.

ثروت جف بزوس مالک آمازون طی هفته گذشته و به دلیل گمانه زنی ها مبنی بر افزایش فروش در «جمعه سیاه» آمریکا با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رشد از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را که در سال ۱۹۹۹ میلادی به بیل گیتس مالک مایکرو سافت رسیده بود، از آن خود کرد.

میزان دارایی جف بزوس در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی او را در رتبه چهارمین مرد ثروتمند جهان قرار داده بود و از افرادی مانند مالک برند «زارا» عقب تر بود؛ اما به دلیل عملکرد مثبت و روبه جلو سهام آمازون در بورس وال استریت و همچنین رونق «هول فودز» آمازون، دارایی جف بزوس با یک جهش او را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد.

پیش از این در ماه گذشته میلادی دارایی جف بزوس با بیش از ۹۰ میلیارد دلار او را از ثروت ۸۸.۹ میلیارد دلاری بیل گیتس پیش انداخت و عنوان ثروتندترین مرد جهان را نصیب او کرد.

از سویی دیگر یکی از دلایل پیش افتادن جف بزوس و قرار گرفتن او در بالای جدول ثروتمندان جهان در مقایسه با بیل گیتس، به وقف بیشتر مالک مایکرو سافت به خیریه ها نسبت داده می شود.

در ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی بیل گیتس ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی خود را به خیریه ها اهداء کرد که این رقم برای جف بزوس بسیار کمتر است.پیش بینی می شود در صورتی که بیل گیتس تمام دارایی خود را تاکنون حفظ می کرد و وقف خیریه ها نمی کرد، ثروت خالص او رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار می شد.

در حال حاضر ثروت خالص بیل گیتس ۸۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها