بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ضمن شکستن سکوت خود در توئیتر، تهدیدهای دونالد ترامپ علیه سازمان ملل بر سر مناقشه مربوط به وضعیت شهر قدس را محکوم کرده و گفت ترامپ "ویژگی‌های دیکتاتورهای خودشیفته و انتقام‌جو" را دارد.
تدبیر24»جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ ویژگی‌هایی که معمولا در دیکتاتورهای خودشیفته و انتقام جو یافت می‌شوند را نشان داده است.

این در حالی است که روز پنجشنبه بالغ بر ۱۲۸ کشور عضو سازمان ملل از یک قطعنامه مجمع عمومی این سازمان که از آمریکا تقاضای کنار گذاشتن اقدام تحریک‌آمیز در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل داشته حمایت کردند.

این قطعنامه تنها با ۹ رای منفی و ۳۵ رای ممتنع روبرو شد.

این در حالی است که ترامپ در آستانه انجام این رای‌گیری تهدید کرده بود آمریکا کمک‌هایش به هر کشوری که به نفع این قطعنامه رای دهد، را قطع خواهد کرد.

همچنین نیکی هیلی، فرستاده آمریکا به سازمان ملل نیز در یک سخنرانی تند گفت: آمریکا اتفاقات رخ داده را به یاد خواهد سپرد.

با این حال برنان این تهدیدهای مطرح شده از سوی دولت ترامپ را علیه کشورهای جهان به دلیل به کارگیری حق حاکمیتی خود "فراتر از منزجر کننده" توصیف کرد.

وی در توئیتر نوشت: یک چنینی رفتاری نشان می‌دهد که دونالد ترامپ انتظار وفاداری کورکورانه و تبعیت از سوی هر کسی را دارد. این ویژگی‌ است که معمولا در دیکتاتورهای خودشیفته و انتقام جو یافت می‌شود.

برنان در ماه سپتامبر به توئیتر پیوست و اولین پست‌هایش در توئیتر را پنجشنبه منتشر کرد.

او پیش از توئیت مذکور در اولین توئیتش یاد کشته‌شدگان بمب‌گذاری ۲۹ سال پیش بر فراز لاکربی اسکاتلند را گرامی داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها