بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
روز گذشته فیفا آب پاکی را روی دست پرسپولیسی‌ها ریخت تا مشخص شود محرومیت نقل‌و‌انتقالاتی پابرجا خواهد بود.
تدبیر24»بعد از برگزاری جلسات مدیران پرسپولیس با همتایان خود در باشگاه ریزه اسپور و توافق صورت‌گرفته بین دو باشگاه امیدواری زیادی به وجود آمده بود که با رایزنی‌هایی که با فدراسیون جهانی فوتبال انجام خواهد شد، محرومیت پرسپولیس از فعالیت در دو پنجره نقل‌و‌انتقالاتی لغو شود یا یک پنجره کاهش پیدا کند. البته بسیاری از کارشناسان از همان اول اعلام کرده بودند که امکان ندارد محرومیت پرسپولیس از سوی فیفا بخشیده شود و به همین ترتیب روز گذشته فیفا آب پاکی را روی دست پرسپولیسی‌ها ریخت تا مشخص شود محرومیت نقل‌و‌انتقالاتی پابرجا خواهد بود. حالا شوک دیگری نیز به سرخ‌پوشان وارد شده، شکایت ١٠ خارجی سابق به فیفا که پرسپولیس را در خطر کسر امتیاز قرار داده است.

توافق نافرجام

باشگاه ریزه اسپور به دنبال سفارش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه قبول کرد که برای حل مشکل پرسپولیس مذاکراتی انجام دهد و بعد از سفر حمیدرضا گرشاسبی به ترکیه و صحبت‌های انجام‌شده طرفین رسما توافق کردند که ریزه اسپور از شکایت خود صرف نظر کرده و قید دریافت جریمه مالی ٧٨٦‌هزار یورویی را بزند. در همان مقطع همه امیدوار بودند فیفا هم به دنبال توافق دو باشگاه رأی خود را درباره محرومیت پرسپولیس لغو کند. به همین ترتیب پرسپولیس و فدراسیون فوتبال اقدام به استعلام از فیفا درباره چگونگی رفع یا کاهش محرومیت باشگاه کردند که این اتفاق همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، فرجام خوبی نداشت.

فیفا: آرای انضباطی قطعی و غیر قابل تغییر است

فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ نامه باشگاه پرسپولیس درباره توافق با باشگاه ریزه اسپور و درخواست رفع محرومیت از دو پنجره نقل‌و‌انتقالاتی به‌صراحت اعلام کرده است که تصمیمات انضباطی فیفا مستقل و قطعی است و قابلیت رسیدگی مجدد ندارد. با این نامه فیفا تنها راه رفع محرومیت صدور رأی در دادگاه بین‌المللی CAS است که به نظر نمی‌رسد که پیگیری در این نهاد هم نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. در این راه هم نکات بسیار مهمی وجود دارد که نشان می‌دهد پیگیری پرونده در cas هم به نفع پرسپولیس نخواهد بود.

CAS هم نمی‌تواند حکم فیفا را نقض کند

فیفا رسما به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده که آرای انضباطی تحت هیچ شرایطی قابل بررسی نیست و هیچ ارگانی هم نمی‌تواند این آرا را لغو کند. ضمن این‌که با توافقی که میان دو باشگاه ریزه اسپور و پرسپولیس بر سر جرایم مهدی طارمی به دست آمد، عملا دادگاه CAS نیز دیگر به این پرونده رسیدگی نخواهد کرد تا با مختومه‌شدن این موضوع در دادگاه بین‌المللی هیچ شانسی برای باز‌شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس باقی نماند. این همان نکته‌ای است که مدیران باشگاه هم به خوبی از آن اطلاع دقیق داشتند و اصلا به همین خاطر بود که پرونده در CAS هم پیگیری نشد. طبق قوانین فیفا محرومیت نقل‌و‌انتقالاتی با توافق باشگاه‌ها به حالت اولیه برنخواهد گشت، تاکیدی که در انتهای نامه ارسالی به پرسپولیس کاملا به آن اشاره شده که حکم CAS تاثیری در این محرومیت‌ها نخواهد داشت.

کار سخت پرسپولیس و بحران تمدید قرارداد

حالا پرسپولیس رسما از دو پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پیش رو در زمستان ٩٦ و تابستان ٩٧ محروم است و اضافه‌شدن هر بازیکن به فهرست فعلی کاملا منتفی است. اتفاقی که قطعا تبعات بدی برای برانکو و پرسپولیسی‌ها دارد و ممکن است به این تیم در رقابت‌های پیش رو فشار مضاعفی وارد کند. نگرانی البته وقتی بیشتر می‌شود که قرارداد نزدیک به ١٠ بازیکن اصلی پرسپولیس در پایان فصل به اتمام می‌رسد و به همین دلیل در صورت جدایی احتمالی چند سرخپوش باشگاه نمی‌تواند هیچ بازیکن جدیدی را جذب کند و همین مسأله کار مدیران باشگاه را برای تمدید قرارداد بازیکنان که قطعا برای این کار رقم قرارداد خود را هم بالاتر خواهند برد، سخت می‌کند.

١٠ شکایت در فیفا و احتمال فاجعه!

فیفا اخیرا باشگاه پرسپولیس را درباره پرونده حقوقی گابریل، بازیکن خارجی سابق این تیم تهدید کرده که اگر مطالبات این بازیکن پرداخت نشود حکم به سقوط تیم به یک دسته پایین‌تر خواهد داد که همین اتفاق هم باعث واردشدن استرس زیادی به هواداران شده است. جالب اینجاست که پرسپولیس تا کمتر از یک ماه دیگر ٣ پرونده که فیفا برای آن حکم صادر کرده است را باید تسویه کند و البته اینها تنها بخشی از مشکلات پرونده بین‌المللی سرخ‌هاست. در شرایط کنونی رأی گولچ از مدیریت طاهری همراه با حکم گابریل تنها دو مورد از شکایت‌هاست و البته غیر از این حمیدرضا گرشاسبی، مدیر باشگاه پرسپولیس تأکید کرده است که آنها حالا ١٠ شکایت بین‌المللی در فیفا دارند و این یعنی یک فاجعه بزرگ برای تیمی که به لطف هوادارانش درآمد خوبی داشته اما مشخص نیست این درآمدها کدام بخش از مشکلات را سامان داده‌اند؛ در چنین شرایطی پول مانوئل ژوزه هنوز به صورت کامل پرداخت نشده است. مایکل اومانیا،‌ جری بنگستون‌، تادئو، ماریچ و... هم از باشگاه شکایت کرده‌اند. از این رو باید دید باشگاه می‌تواند پول این شاکیان خارجی را به موقع پرداخت کند یا خیر.
برچسب ها: تدبیر24 ، پرسپولیس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها