بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: «۵۳ تیم روانشناسی در مناطق زلزله زده حضور یافته اند و آمار خودکشی منتشر شده صحت ندارد.»
تدبیر24»امید قادری، مدیرکل بهزیستی کرمانشاه، به دنبال انتشار خبر ۲۰ خودکشی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، بیان کرد: «آمار خودکشی منتشر شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه صحت ندارد. خودکشی پدیده ای چند فاکتوری است که معمولا بعد از مشکلات روانی و زمینه های ژنتیکی، فرد دست به چنین اقدامی می زند. وقتی استرس ها و نمرات استرس ها از حد نرمال یک انسان بالاتر می رود ممکن است فرد خودکشی کند.»

وی ادامه داد: «در بحران  و بلایا چون استرس  بالاست، افرادی که زمینه های روانی و ژنتیکی دارند و مشکلات شخصی هم دخیل در این مسئله است، مرتکب چنین رفتارهایی می شوند.»

قادری اظهار کرد: «در همین راستا سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی اقدام به اعزام 53 تیم روانشناسی در مناطق زلزله زده کرده است. به تک تک افرادی که در مناطق زلزله زده مستقر هستند فرم هایی مخصوص داده می شود تا به سوالات پاسخ دهند. آنهایی که ریسک استرس بالایی دارند برای نظرات تخصصی معرفی می شوند.»

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: «از مجموع همه این افراد که آمار آن چهارشنبه 6 دی ماه منتشر شد، تاکنون 47700 نفر از ساکنان مناطق زلزله زده مورد غربالگری روانشناسی قرار گرفته اند که 2586 نفر نیازمند مداخله شناسایی شده اند.»

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بررسی های صورت گرفته را به منظور شناسایی استرس حاد بعد از بلایا بر اساس جمع بندی ۱۰۶ روانشناس این سازمان در مناطق زلزله زده عنوان کرد و از دسته بندی اختلالات در مرحله دوم مداخلات خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تنها نیم درصد از افرادی که غربالگری شده اند نیاز به مداخله روانشناسان داشتند، بیان کرد: «وقتی این آمار را  با بحران های مشابه مثل زلزله بم یا بحران های جهانی که تا سه درصد هم بوده مقایسه می کنیم متوجه بالا نرفتن این آمار می شویم که این نشان دهنده پایین بودن افکار خودکشی در حادثه اخیر است.»

 

قادری افزود: «پیش تر کرمانشاه از نظر آمار خودکشی جزو دومین استان کشور بوده اما آمار خودکشی پس از زلزله در کرمانشاه، بسیار محدود و کمتر از تعداد انگشت های یک دست بوده است. بر اساس بررسی های تخصصی اورژانس اجتماعی ارتباط معناداری بین خودکشی های صورت گرفته با زلزله اخیر وجود ندارد.»

 

این مقام مسئول اظهار کرد: «بهزیستی به عنوان دستگاه تخصصی در زمینه مداخله در بحران های فردی و اجتماعی تاکنون ۹۷ مورد مداخله صورت داده که در همه موارد منجر به پیشگیری از آسیب شده است.»

 

وی با تاکید بر اینکه دولت در حال حل مشکلات مردم مناطق زلزله زده است، گفت: «بالاخره فاجعه بزرگی رخ داده و مصبیت و سوگ از دست دادن عزیزانِ زلزله زدگان تا مدت ها باقی می ماند اما باورهای مردم کرمانشاه بسیار قوی است و تاکنون با هیچ بحران روانی رو به رو نیستیم. تیم های روانشناسان ما در تمام منطقه مستقر هستند و هر کسی که احتیاج به روانشناس دارد تنها با شماره گیری 1231480 می تواند در کنار خود روانشناس داشته باشد.»

 

قادری در ادامه از تکمیل مرحله اول غربالگری تا هفته آینده خبر داد.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص خودکشی داوطلب مددکار اجتماعی که در رسانه های مختلف به عنوان «خودکشی مددکار بهزیستی» بیان شده بود نیز چنین گفت: «این فرد لیسانس مددکاری داشت و روزهای اول به عنوان داوطلب به منطقه زلزله زده آمد و به مردم خدمت رسانی کرد. دو الی سه روز با تیم های روانشناس در مناطق زلزله زده بود و بعد به محل سکونتش در جوانرود رفت اما بعد از یک ماه دوباره به منطقه بازگشت. با توجه به تحقیقاتی که ما انجام دادیم متوجه شدیم حادثه زلزله باعث خودکشی این فرد نبوده و مشکلات شخصی داشته است.»

 

وی در پایان تصریح کرد: «در هر قشری از افراد جامعه ممکن است اتفاقاتی رخ دهد مثلا ممکن است یک فرد برای دیگران خوب باشد اما برای خودش خیر.»

برچسب ها: تدبیر24 ، خودکشی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها