بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: برنامه ارتقای توان موشکی کشور باید با وجود مخالفتهای امریکا ادامه یابد.

تدبیر24:امام جمعه موقت تهران گفت: برنامه ارتقای توان موشکی کشور باید با وجود مخالفتهای امریکا ادامه یابد.

 آیت الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد ؛ ما از نظر تجهیزات دفاعی خیلی قوی هستیم و موشک های بالستیک ما خیلی خوب عمل می کند و ما خود را برای دفاع تقویت می کنیم نه برای حمله .

وی با ابراز تعجب از اظهار مخالفت های مقامات آمریکایی با برنامه موشکی کشورمان افزود : البته از دشمنی مانند آمریکا که زورگویی کار رایج اوست تعجب نیست .

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد : عجیب است که آمریکا می گوید ما حق نداریم برنامه موشکی خود را تقویت کنیم ، چطور حق نداریم خود را تقویت کنیم ؟آیا حق نداریم دفاع خود را قوی تر و مجهز تر کنیم و مقامات آمریکا باید دستور بدهند که ما ضعیف بمانیم ؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت : این درحالیست که آمریکا سلاح های کشنده در اختیار رژیم صهیونیستی و سعودی های متجاوز می گذارد و آنان را تقویت می کند که اینگونه آدم می کشند و خون می ریزند ، دولت آمریکا باید از مواضع نادرستش خجالت بکشد .

وی با اشاره به اقدام شورای همکاری خلیج فارس در اعلام حزب الله لبنان به عنوان تروریست گفت : حزب الله مگر چه می کند او خود را از درون برای مقابله با دشمن تقویت می کند این اقدام شورای همکاری خلیج فارس تعجب آور است و باید از مواضعشان شرم کنند .

آیت الله موحدی کرمانی افزود : عربستان در دو حمله به یکی از بازارهای یمن 120 نفر از مردم بیگناه این کشور را کشته و زخمی کرده است آیا دنیا و آمریکا این جنایات را نمی بینند؟ چرا فقط حرف خودشان را می زنند ؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد : عربستان که مدعی خادم الحرمین است و می گوید قرآن بخوانید آیا خودش به قرآن عمل می کند ،کدام آیه مبارکه قرآن به او اجازه می دهد که اینطور مسلمانان را بکشد و خونشان را بریزد ؟

آیت الله موحدی کرمانی افزود : آیات متعدد قرآن کریم مجازات کشتن حتی یک مسلمان را جهنم جاودان می داند ، عربستان که قرآنها را در حرمین شریفین توزیع می کند آیا این آیات را نخوانده است؟ کی قرار است این رژیم بیدار شود؟ (نمازگزاران شعار مرگ بر آل سعود سردادند)
وی گفت : رژیم عربستان حتی به مردم خودش هم رحم نمی کند زیرا تا کنون در تجاوز به یمن 3500 کشته ، 6500 زخمی و 430 مفقود داشته است ، چرا به این بدبختی ها ادامه میدهد و اینگونه جنایت می کند ؟

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت : این روزها زمزمه سفر حج مطرح است البته حج فرمان الهی است اما من به متولیان می گویم در فکر امنیت جان حجاج هم باشید هنوز حادثه تلخ منا فراموش نشده و دلهای ما مجروح است.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد : این همه کشتار و شهادت در منا رخ داد و حکام سعودی بی تفاوت تماشا کردند ، آقایانی که برای حج برنامه ریزی می کنند برای امنیت جان حجاج هم برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد : می گویند حکومت سعودی تضمین کرده است ، این حکومت نه تنها دلسوز ما نیست بلکه دشمن ماست و روحانیون عالم نمایشان به طور رسمی می گویند ایرانیان مسلمان نیستند و کشتن آنان جایز است و هر کس آنان را بکشد به بهشت می رود .

امام جمعه موقت تهران افزود : در چنین فضای آلوده ای شما می خواهید امنیت را حفظ کنید من در این زمینه تاکید می کنم ؛ مسئله را بسیار با دقت بررسی و سعی کنید حج همراه با امنیت ، آرامش و حفظ جان مسلمانان باشد .

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت : معظم له فرموده اند حوزه های علمیه باید انقلابی باشند بنده به ایشان عرض می کنم مردمی که به انقلاب رای دادند پشتیبان انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم هستند.

وی تاکید کرد : باید بزرگان حوزه های علمیه بویژه حوزه مقدس قم ، زمینه انقلابی نبودن را بخشکانند و در مقام دفع و رفع آن برآیند ،صاحبان این تفکر خطرناک اگر وجود داشته باشند بدانند از مردم ایران نیستند .

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حاج سید احمد خمینی گفت : کلمات فراوانی از آن مرحوم پس از رحلت امام راحل درباره تبعیت از مقام معظم رهبری ایراد شده است و به حق ایشان به انقلاب ، راه پدر و مقام معظم رهبری وفادار بود و آن را به طور رسمی ابراز می کرد و در عمل نشان می داد که مطیع رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود : فرزند ایشان نیز از پدر تبعیت کرده است و این اطاعت و پیروی از مقام معظم رهبری را در مقاطع مختلف ابراز کرده است .

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف شدید از وقایع چهارشنبه پایان سال افزود : هر چند آمار کشته ها و مجروحان امسال بسیار کاهش یافته است اما همین مقدار خسارت هم چرا باید باشد .

خطیب نماز جمعه تهران آمار سه کشته و 250 مجروح در چهارشنبه پایان سال را تاسف برانگیز دانست و بار دیگر از مسئولان خواست از اینک برای تدارک شادی جوانان و نوجوانان در آینده برنامه ریزی کنند .

وی تصریح کرد : مردم ما با انقلابشان نشان دادند که رشد کرده اند اکنون جای تاسف است که این صحنه ها در کشورمان دیده می شود هر کس این آمار را می شنود ملامت می کند و ناراحت می شود .

آیت الله موحدی کرمانی به مسئولان توصیه و تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار این وقایع در سالهای آینده به فکر طرح و برنامه باشید که در آن نوجوانان بتوانند با ورزش و ابراز شادمانی خود را تخلیه کنند ما با که شادی مخالف نیستیم اما چرا چشم مردم را کور و اعضا را قطع کنند وافراد کشته شوند ، شرط شادی که این چیزها نیست .
خطبه  نمازجمعه  در خطبه نخست نماز جمعه تهران بعد از سفارش نمازگزاران به تقوای الهی افزود: شما را به دقت در جهان خلقت و ایام نوروز و زنده شدن زمین و آیات مربوطه در این زمینه توصیه می کنم.

وی گفت: از تمام این آیات باید موعظه اصلی را برداشت کنیم که خداوند در این آیات می فرماید: زمینی که روح و جان ندارد و مرده است وقتی که باران روی آن ریخته می شود در فصل بهار به اهتزاز در می آید.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: این خدا است که راه حق را در پیش دارد و حتی زمین مرده را زنده می کند و بر اساس آیات متوجه باشید که خداوند انسان های مرده را هم زنده می کند و درس معاد را در این فصل باید بیاموزیم.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: کوچکترین عملی که انسان ها انجام دهند از خوب یا بد، عواقب آن را می بینند.

وی با تبریک حلول سال جدید تصریح کرد: از خداوند متعال برای همه ملت ایران و مسلمین جهان عظمت، شوکت و سعادت و خوشبختی را درخواست می کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفرهای نوروزی تاکید کرد: سفر کار خوبی است که مردم از درون آپارتمان های کوچک خارج و به فضای طبیعت می روند و ان شاء الله که سفرها امن باشد و راننده ها توجه کنند که امین جان سرنشینان هستند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان با سرعت غیرمجاز حرکت نکنند و سبقت غیرمجاز نگیرند که مسئول جان مسافران هستند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به توجه اسلام به لذت های حلال تاکید کرد: مسئولان باید سه برنامه مناجات با خدا، تامین معاش زندگی و پرداختن به لذت های حلال داشته باشد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: محدودکردن زندگی به دعا و قرآن ، صحیح نیست و همانطور که در‌آیات قرآن اشاره شده خداوند استفاده از لذات حلال را دوست دارد و خود را نباید از این لذت های حلال محروم کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در نوروز انسان به طور فطری به دنبال چیزهای جدید است و یکی از رموز خواستن چیزهای جدید، خواستن محبوب حقیقی است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: انسان زمانی اشباع می شود که به مطلوب و محبوب حقیقی برسد و زمانی که به خدا برسد و با او باشد و از خدا استمداد کند، در آن زمان احساس‌ آرامش می کند.

وی گفت: از خدا بخواهیم دست ما را بگیرد و ما را به مطلوب حقیقی برساند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اوقات فراغت در ایام نوروز تصریح کرد: باید از این فرصت بهترین استفاده کرد و کاری کنیم که اطرافیان فضای گرم و پرمحبت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر پدر و مادر می خواهند که فرزندان خود را به خود علاقه مند کنند باید محبت را میان خود و آنها زیاد کنند و آداب زندگی خوب را به آنها بیاموزند.

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی تعلیم درست در خانواده ها نباشد ازدواج ها تحکیم پیدا نمی کنند پس باید به جوانان رموز زندگی را بیاموزیم.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: دوران طفولیت دوران حافظه قوی است و پدرومادرها باید از این دوران استفاده کنند و سعی کنیم کودکان را در این دوران بسازیم و حافظه شان را از فضیلت ها پر کنیم.

وی خطاب به نمایندگانی که در انتخابات رای آوردند، گفت: به آنها تبریک عرض می کنم و از مردم که در انتخابات شرکت کردند تشکر می کنم.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به آیات قرآن افزود: خداوند می فرماید کسانی که خلف وعده کردند دچار نفاق می شوند تا روزی که خدا را ملاقات می کنند.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: کسانی که خلف وعده می کنند نمی دانند خداوند از دل ها آگاه است، نمایندگان اکثرا به مردم وعده دادند و باید به آنها عمل کنند.

وی افزود: شما نمایندگان در آستانه وعده ای هستید که به نام خدا و قرآن قسم خواهید خورد و متوجه باشید که به عهد و پیمان خود عمل کنید.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا آن شهید والامقام را دارای خدماتی ارزنده به انقلاب و دفاع مقدس دانست و علو درجات این شهید بزرگوار را از خداوند متعال مسئلت کرد .

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها