بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۶۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آمار زیاد زنان کارتن‌خواب سرگردان در این کلانشهر گفت: این افراد سند زنده کم کاری نهادهای فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند.
تدبیر24: به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، «محمود دادگو» گفت: متأسفانه برخی افراد ناآگاه ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و تقویت رویکرد احداث گرم‌خانه را مترادف با گداپروری می‌دانند حال آن‌که این طور نیست و بر اساس نص صریح قانون، شهرداری‌ها موظف به ایجاد سرپناهی برای اسکان کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان هستند.

 وی افزود: در حالی که شهرداری کرج پس از چند دهه فقدان گرمخانه در این کلانشهر و بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر در سال 93 نسبت به احداث گرمخانه آقایان در محدوده شاه عباسی اقدام کرد و در سال 94 نیز گرمخانه بانوان در شهرستان فردیس راه‌اندازی شد اما برخی همین میزان فعالیت ناچیز را نیز «اقدامی غیر ضرور» قلمداد می‌کنند که جای بسی تأسف و تأثر دارد.

این مسئول شهری گفت: برخی کلانشهرهای کشور هم‌چون تهران روزانه چندین هزار کارتن خواب زن و مرد را در گرمخانه‌ها ساماندهی می‌کنند و فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای توانمندسازی و رسیدگی به مشکلات بهداشتی و اجتماعی این افراد در حال انجام است که سهمِ کرج از این مقوله بسیار ناچیز و نیازمند تقویت است، چون چتر خدماتی شهرداری باید بر سر تمام اقشار جامعه گسترانیده شود.

 به گفته دادگو، حضور زنان کارتن‌خواب در پارک‌ها، زیر پل‌ها و سایر فضاهای عمومی با آموزه‌های دین مبین اسلام و اصول انسانی و اخلاقی در تضاد آشکار است و شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در سایه بی‌توجهی نسبت به ساماندهی و اسکان شبانه این افراد می‌باشیم، در مجموع زنان به مراتب آسیب‌پذیرتر از مردان بوده و در برابر سختی‌های زندگی شکننده‌تر هستند.

رئیس پارلمان محلی کرج با تأکید بر این‌که نهادهایی چون بهزیستی، کمیته امداد، مأموران انتظامی، دستگاه قضا، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها و تشکل‌های خیریه و مردم نهاد باید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید یکدیگر هم‌پوشانی داشته و به تقویت هم همت گمارند، گفت: متأسفانه هم‌اکنون چنین رویکردی مشاهده نمی‌شود و در سایه فعالیت‌های جزیره‌ای، فعالیت‌های صورت گرفته از خروجی و اثربخشی لازم برخوردار نیستند.

 دادگو تشکیل کمیته‌ای استانی به منظور تصمیم‌گیری جدی در خصوص چگونگی ساماندهی و اسکان کارتن‌خواب‌ها به ویژه زنان بی‌خانمان را خواستار شد و یکپارچه‌سازی مدیریت این فرآیند را نیز بسیار ضروری برشمرد، چون هم‌اکنون تفسیرهای متفاوتی از قانون وجود دارد و برخی نهادها از عمل به وظایف خود شانه خالی می‌کنند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها