بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کارشناسان ژاپنی معتقدند خزه‌ها می‌توانند در ارزیابی تاثیر تغییرات اتمسفری و در نتیجه بررسی آلودگی‌های شهری مورد استفاده قرار گیرند.
تدبیر24»خزه‌ها که روی سنگ‌ها و درختان در شهرهای سراسر جهان رشد می‌کنند می‌توانند برای ارزیابی تاثیر تغییرات اتمسفری مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه روشی کم‌هزینه برای بررسی آلودگی‌های شهری باشند.

خزه‌ها به آلودگی یا فشار ناشی از خشکسالی از طریق تغییر شکل، حجم یا ناپدید شدن واکنش نشان داده و این ویژگی‌ها به کارشناسان اجازه می‌دهد که تغییرات اتمسفری را اندازه گیری کنند.

به گفته کارشناسان ژاپنی این روش می‌تواند به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشد و برای بدست آوردن اطلاعات در مورد شرایط اتمسفری حائز اهمیت است.

خزه‌ها گیاهان معمولی هستند که در تمام شهرها می‌رویند و بنابراین می‌توان از این شیوه‌ی ارزیابی در بسیاری از کشورها بهره برد.

به نوشته گاردین، شهرهایی با آب و هوای مرطوب که خزه‌ها در آن رشد می‌کنند می‌توانند بیشترین سود را از خزه تباران ببرند و همچنین خزه‌ها را می‌توان برای بررسی و تحلیل در محیط زیست طبیعی یا پرورشی تحت کنترل قرار داد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها