بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
ديروز تسنيم خبر داد هيات عالي حل اختلاف قوا نظر شوراي نگهبان را درباره مينو خالقي پذيرفته است و اين احتمالا به معني پايان اميدها براي ورود خالقي به مجلس است.
تدبیر24 :مينوخالقي كانديداي انتخابات دهمين دوره مجلس در شهر اصفهان بود. وي برادرزاده ناصر خالقي وزير كار و امور اجتماعي دولت دوم اصلاحات و پدر وي استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان است. مينو خالقي در انتخابات ۷ اسفند از مجموع ۶۷۱۴۷۱ رأي ماخوذه در اصفهان توانست۳۹۹/۱۹۳ رأي كسب كرده و در جايگاه منتخب سوم اصفهان قرار بگيرد. با اين حال در آخرين روز اسفند سال ۱۳۹۴ شوراي نگهبان با ارسال نامه‌اي به استانداري اصفهان از ابطال آراي مينو خالقي خبر داد. تسنيم نوشت که شوراي نگهبان به مستنداتي دست يافته و بر اساس آن صلاحيت خانم مينو خالقي براي ورود به مجلس را رد كرده است. اين دلايل و مستندات به خود مينو خالقي اعلام شده است و شوراي نگهبان بنا به محذورات شرعي و قانوني نمي‌تواند آنها را به‌صورت عمومي منتشر كند. حالا هم هيات عالي حل اختلاف قوا نظر شوراي نگهبان را درباره پرونده مينو خالقي منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم را پذيرفت.

ماجرا چه بود؟

مينو خالقي كانديداي انتخابات مجلس دهم از اصفهان بود كه توانست آراي لازم را براي به خانه ملت كسب كند اما شوراي نگهبان آراي او را باطل اعلام كرد كه پس از آن مقامات وزارت كشور و برخي نمايندگان مجلس وعده پيگيري وضعيت او را دادند حتي علي مطهري از استيضاح وزير كشور براي صادر نشدن اعتبار نامه خالقي سخن گفت و اين نماينده چند روز پيش گفته بود: موضوع مينوخالقي به هيات عالي حل اختلاف قوا ارجاع شده است و بايد ببينيم نتيجه به كجا مي‌رسد، نظر هيات حل اختلاف مشورتي است و حكم قاطع نيست. در اين زمينه راه استفسار قانون نيز وجود دارد و مي‌توان هر دو راه را به طور موازي رفت و حتي امكان طرح استفساريه در همين مجلس نيز وجود دارد. كه ديروز تسنيم خبر داد هيات عالي حل اختلاف قوا نظر شوراي نگهبان را درباره مينو خالقي پذيرفته است و اين احتمالا به معني پايان اميدها براي ورود خالقي به مجلس است. اعضاي اين هيات چه كساني هستند؟ مقام معظم رهبري در مرداد سال ۱۳۹۰ دستور تشكيل هيات عالي حل اختلاف و تنظيم قواي سه گانه به رياست آيت ا... هاشمي شاهرودي و عضويت حجت‌الاسلام ابوترابي، سيد مرتضي نبوي، عباسعلي كدخدايي و سيدصمد موسوي را به مدت پنج سال صادر كردند و از مسئولان نظام نيز خواستند ضمن رفع اختلافات احتمالي، كمال همكاري را نيز با اين هيات داشته باشند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها