بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۴۳۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
حشمت‌الله فلاحت پیشه کارشناس روابط بین‌الملل
به جز فشارهای اعراب، فشارهای صهیونیست‌ها هم برعدم رسیدن به توافق قابل ارزیابی است. البته امکان توافق کاهش پیدا کرده ولی به آن معنی نیست که توافق صورت نخواهد گیرد و هنوز هم امکان توافق وجود دارد . . .
تدبیر24: از سوم آذر سال گذشته تا سوم آذر امسال به جای اینکه شرایط در حین مذاکرات بهبود یابد وطرفین مواضعشان را برای توافق بزرگ به هم نزدیک کنند، متاسفانه امید به توافق کمتر شد. دليل اين امر را مي‌توان در سنگ‌اندازي طرف آمريكايي در مسير توافق و همچنين كوتاهي آنان در انجام تعهداتشان يافت و اين در صورتي است كه طرف ایرانی به تمام تعهدات خود پایبند بوده  و طبق تمامي مفاد توافقنامه ژنو آنها را انجام داده است. آژانس انرژي اتمي نيز بارها به همکاری ایران درگزارشات خودش اشاره کرده و بر آن صحه گذاشته است. غربي‌ها قرار بود براساس توافقنامه ژنو دوتعهد را در طول بازه زماني مشخص شده انجام دهند. نخست به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران و دوم انتشار يك جدول زمانی براي حذف تحريم‌هاي اقتصادي. متاسفانه این دو مورد اكنون وارد نوعی بازی سیاسی ازطرف غرب خصوصا آمریکایی‌ها شده است. در شرایطی ایران سال جدید میلادی را شروع می‌کند که موافقتنامه ژنو3 هنوز ناکارآمد نشده و تنها به توافق رسیدن اندکی سخت‌تر شده است. عوامل مخل این رابطه که سعی کردند مانع توافق شوند تا حدی به نیت خود رسیده‌اند و توانسته‌اند توافقنامه را تمدید کنند. همچنین عواملی مثل دستکاری عربستان در قیمت نفت به منظور کاهش قیمت نفت نيز سبب فشار بيشتر بر ايران شده تا بتوانند قدرت چانه زنی  ایران را کاهش دهند.البته ناگفته نماند كه به جز فشارهای اعراب، فشارهای صهیونیست‌ها هم برعدم رسیدن به توافق قابل ارزیابی است. البته امکان توافق کاهش پیدا کرده ولی به آن معنی نیست که توافق صورت نخواهد گیرد و هنوز هم امکان توافق وجود دارد. لذا امری که به نظر می‌رسد ایران باید بیش از گذشته به آن در سال آینده میلادی توجه کند این است که بکوشد دستگاه دیپلماسی خود را در مواجهه با غرب با تمام قوا و مانند گذشته به کار گیرد و بر حق مسلم ایران در به دست آوردن  انرژی هسته‌ای کوشا باشد تا بتواند شرایطی که به واسطه فشار اعراب و رژیم صهونیستی بر پرونده هسته‌ای ایران به وجود آمده را جبران کند و به یک توافقنامه جامع و مانع با غرب دست یابد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
این آقای فلاحت پیشه ظاهراً خیلی دوست داره دوباره نماینده بشه که هر روز تو این سایت و اون سایت تحلیل های آبکی میکنه.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها