بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۷۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
سفر فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به تهران براي مذاكره و يافتن راه‌حل‌هايي براي بحران سوريه انجام شد.
تدبیر24: صباح زنگنه-سفر فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به تهران براي مذاكره و يافتن راه‌حل‌هايي براي بحران سوريه انجام شد. به خاطر داريم كه مدتي پيش اجلاس لوزان با حضور جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي منطقه‌اي مانند عراق، مصر، اردن، عربستان، آمريكا و روسيه تشكيل شد. در آن اجلاس هيچ كدام از كشورهايي اروپايي حضور نداشتند و يك روز پس از «اجلاس لوزان» درباره سوريه، كشورهايي اروپايي جلسه بررسي بحران سوريه را تشكيل دادند و بر اساس اين نشست، ماموريتي به موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا سپرده شد تا به كشورهاي موثر در موضوع سوريه سفر كرده و با مقامات اين كشورها ديدار و مذاكره كند. اين سفر كه به دنبال آن ماموريت صورت گرفت، داراي اهدافي است كه ناشي از نگاه اروپا به موضوع بحران سوريه است. بر اين اساس بايد تاكيد كرد اتحاديه اروپا به دو دليل اصلي براي بحران سوريه اهميت قائل است: نخست موج مهاجرت آوارگان سوري به كشورهاي اروپايي است كه اين مساله براي این كشورها، تبعات و مشكلات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي به همراه دارد و نگراني آنان را در پي داشته است. دوم گسترش موج تروريسم در جهان و به ويژه راهيابي اين موج به كشورهاي اروپايي و فراگير شدن خطر آن در اين منطقه است؛ به‌طوري كه نمونه‌هايي از فجايع ناشي از اقدامات تروريستي را در تعدادي از كشورهاي اروپايي شاهد بوديم. بنابراين اروپا نيازمند مهار كردن و مقابله با تروريسم در سوريه است، پيش از آنكه به كشورهاي اتحاديه اروپا گسترش يابد. علاوه بر اين كشورهاي اروپايي به خوبي آگاهند كه براي حل بحران سوريه بايد تعامل با كشورهاي تاثيرگذار منطقه از جمله ايران را پيشه كنند. از سوي ديگر جمهوري اسلامي ايران از ۵ سال پيش تاكنون هم در سخن مقامات رسمي و هم در عمل، خواهان پايان دادن به پديده شوم تروريسم و تحركات تكفيري‌ها بوده است و در راه آن به همه كشورهاي جهان و سازمان‌هاي بين‌المللي اهميت مبارزه با اين پديده را يادآور شده است. ايران همواره تاكيد كرده كه حل بحران سوريه بايد بر مبناي راه‌حل‌هاي مسالمت آميز و از طرق سياسي انجام گيرد و از توسل به زور و خشونت پرهيز شود. بر اساس اين ديدگاه است كه امكان ايفاي نقش موثر و فعال و سازنده جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص براي همه كشورها به اثبات رسيده است و اينك نوبت اتحاديه اروپاست تا با فشار وارد كردن بر حاميان تروريست كه منشا فكري، تربيتي، حمايت مالي و سياسي و تسليحاتي اين گروهك‌ها هستند، پاياني بر اين بحران باشد.
* تحليلگر مسائل بین‌الملل
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها